Siirry suoraan sisältöön

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

  • tehnyt

Vaikuttajamarkkinointi on trendikästä, tehokasta ja tuloksellista. On aina tehokkaampaa puhua omasta tuotteestaan tai palvelustaan myös jonkun toisen suulla kuin omallaan. Kun löydät somevaikuttajan, jonka kohderyhmä on samanlainen kuin omasi, ja olette muutenkin sopiva match, vain taivas on rajana yhteistyön muodoille.

Vaikuttajamarkkinoinnissa somevaikuttaja kertoo omin sanoin tuotteistasi tai palveluistasi yleisölleen. Somevaikuttajilla on yleisö, joka on kiinnostunut samoista asioista ja luottaa tuttuun vaikuttajaan. Parhaimmillaan somevaikuttajat ovat kuin kavereita, joihin samaistutaan ja joiden mielipiteeseen uskotaan.

Perinteisimmät vaikuttajamarkkinoinnin tavat ovat sisältömarkkinointi ja affiliatemainonta. Vaikuttajille voi myös järjestää erilaisia tapahtumia, joissa he tutustuvat mainostajan brändiin. Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys on kasvanut viime vuosina huimasti ja jatkaa nousuaan digitalisaation ja somen suosion kasvun myötä.

Vaikuttajamarkkinointi hyödyntää sosiaalista mediaa, jossa ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa. Markkinoi siellä missä yleisösi on ja tee se myös muilla kuin omilla somekanavillasi. Etsi sopiva somevaikuttaja ja tehkää yhteistyötä, joka on hedelmällistä molemmille osapuolille.

Vaikuttajamarkkinointi ei ole vain isoille brändeille vaan pienyrittäjät hyötyvät vaikuttajamarkkinoinnista siinä missä isommatkin. Pienemmän brändin kannattaa olla erityisen tarkkana sopivan vaikuttajan valitsemisessa. Yksi aidosti mukana oleva vaikuttaja riittää ja on parempi kuin budjetin tuhlaaminen muutamaan pintaraapaisuun.

Kaipaatko apua vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamiseen? Ota yhteyttä: martina@getsomehelp.fi