Siirry suoraan sisältöön

Somestrategian luominen

  • tehnyt

Tällä viikolla ohjelmassani on ollut omien brändieni somestrategioiden laatimista. Teen tämän yleensä kahdesti vuodessa ellei tarvetta ole tsekata tilannetta ja / tai muuttaa kurssia useammin.

Luonnolliset ajankohdat tilannekatsaukselle ja tulevan suunnittelulle ovat vuoden alku tammikuussa ja se hetki, joka on nyt käsillä. Paluu töihin kesän jälkeen. Nyt on hyvä hetki tarkistaa missä mennään, mikä toimii ja mikä ei sekä mihin panostaa jatkossa. Mitkä ovat tavoitteita, kuka on kohderyhmää ja miksi ylipäätään teemme sosiaalista mediaa.

Somestrategian miettimiseen kuuluu myös aikataulutus, kanavakohtaiset suunnitelmat, teemat, visuaalinen ilme ja monta muuta seikkaa, joita on hyvä pysähtyä pohtimaan säännöllisesti. Somestrategia pohjautuu markkinointisuunnitelmaan, jonka tulee olla kunnossa ennen kun aletaan miettiä yksityiskohtia. 

Joskus on vaikea huomata itse mikä toimii ja mikä ei. Silloin kannattaa pyytää palautetta tutulta kollegalta tai somekonsultilta.

Jos tarvitset sparrailujeesiä, ideoita, palautetta ja vinkkejä somestrategiasi kanssa niin ota yhteyttä! Pienikin tuokio voi auttaa kirkastamaan ajatuksia ja selkeyttämään omaa sometekemistä.

martina@getsomehelp.fi