Siirry suoraan sisältöön

Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyt mainostajalle

  • tehnyt

Markkinointi on siirtynyt jo hyvän aikaa digiin ja someen, eli sinne missä ihmiset nykypäivänä viettävät aikaa. On aina tehokkaampaa mainostaa omaa tuotettaan tai palveluaan myös toisten suulla. Siihen paras keino on vaikuttajamarkkinointi.

Yleisin tapa tehdä vaikuttajamarkkinointia on sisältöyhteistyö, jossa vaikuttaja kertoo mainostajan tuotteesta tai palvelusta omin sanoin omilla kanavillaan. Hyvin toteutettu vaikuttajamarkkinointi on uskottavaa ja moniulotteista. Se on myös pitkäikäisempää kuin moni alalla toimivakaan usein ymmärtää.

Esimerkiksi blogiin, sivustolle tai YouTubeen tuotetut sisällöt ovat hyvin tehtyinä pitkäikäisiä ja saattavat nousta pitkälläkin viiveellä hakukoneiden tuloksissa. Tämä unohtuu helposti, kun tarkkaillaan pelkästään lyhyen aikavälin tuloksia. Hyvät artikkelit ja videot jäävät elämään nettiin vuosiksi ellei jopa vuosikymmeniksi, minkä takia vaikuttajamarkkinointia ei kannata suunnitella pelkkien lyhytikäisten somejulkaisujen pohjalle.

Vaikuttajamarkkinointia hyödyntämällä on helppo tavoittaa juuri oikea marginaalinenkin kohderyhmä, kunhan vaikuttaja valitaan huolellisesti niin, että hänen yleisönsä on mainostajan kohderyhmää. Etenkin tarkkaan rajatulle yleisölle kohdennetut brändit voivat hyötyä todella paljon löytämällä somevaikuttajan, joka tavoittaa juuri oikeanlaisen yleisön.

Vaikuttajamarkkinointi on hintaansa nähden hyvin tuloksellista jos vertaa vaikkapa perinteiseen printtimainontaan. Nykyään vaikuttajien kanssa yhteistyön tekeminen onkin erittäin varteenotettava markkinointikeino lähes alalla kuin alalla.

Jos kaipaat apua alkuun pääsemiseen tai koko kampanjan toteuttamiseen niin autan mielelläni.

martina@getsomehelp.fi