Siirry suoraan sisältöön

Mitä Get SoMe Help on tehnyt vuoden 2022 aikana?

  • tehnyt

Pysähdyin pohtimaan minkälaisia työtehtäviä kuluvaan vuoteen on kuulunut eniten. Get SoMe Help tarjoaa yhteistyökumppaneineen monenlaista digipalvelua, mutta on havaittavissa selkeitä trendejä, joille on eniten kysyntää. Tällaisten asioiden parissa minä Martina olen puuhastellut eniten vuonna 2022:

  • Sisällöntuotanto. Artikkeleista somesisältöihin. Nykyään kysytään paljon myös videomateriaalia, jota tuotan myös tosi mielelläni someen.
  • Maksetut somemainokset. Sekä mainosten toteuttaminen avaimet käteen -periaatteella että opastaminen niiden tekemiseen itse. Useimmat asiakkaani ovat päätyneet avaimet käteen -ratkaisuun kun ovat kurkanneet Meta Business Suitea. Ymmärrän sen erittäin hyvin.
  • Google-mainonta. Tätä kysytään koko ajan enemmän ja enemmän ja olen pitänyt hintani edullisina, jotta jokainen pienyrittäjäkin pystyy toteuttamaan edes yhden tärkeän markkinoinnin palasen.
  • Somekonsultointi sekä pienyrittäjille että isommille organisaatioille. Konsultointiapua pyydetään yleensä eniten (some)markkinointisuunnitelman laatimiseen, sometrendien sisäistämiseen ja somemarkkinoinnissa alkuun pääsemiseen.
  • Konsultointi somevaikuttajille ja sellaiseksi haluaville. Tämäkin on noususuunnassa ja olen tosi iloinen että voin auttaa vaikuttajia etenemään urallaan. Eniten apua ovat kaivanneet uudet somevaikuttajat, jotka ovat vasta uransa alussa tai toimineet jo jonkin aikaa toimineet ja haluavat alkaa tienata someharrastuksellaan rahaa.
  • Vaikuttajamarkkinoinnin konsultointi myös mainostajille ja yrityksille, jotka haluavat ottaa vaikuttajamarkkinoinnin haltuun. Olen antanut myös haastatteluja koskien vaikuttajamarkkinointia ja somevaikuttajana työskentelemistä.
  • Lisäksi kysytään melko paljon nettisivupalveluja, joissa käännyn yleensä osaavamman kollegan puoleen. Myös oikolukupalvelulle ja graafiselle suunnittelulle on kysyntää. Näissäkin turvaudun useimmiten ihaniin ja osaaviin tiimiläisiini.

Osa Get SoMe Helpin hommista ulottuu myös Tasty Travelissimon puolelle, jossa voin tarjota asiakkailleni kokonaisvaltaisempaa markkinointipakettia ja vastata mahdollisiin eteen tuleviin pulmiin myös someasiantuntijan roolissa.

Voin tarjota Tasty Travelissimon yhteistyökumppaneille mediatilan ja sisältöyhteistyön lisäksi sisällöntuotantoa suoraan asiakkaan käyttöön esimerkiksi mainosbannereiden muodossa. Saatan osallistua markkinointisuunnitelman pohtimiseen miettimällä yhdessä asiakkaan kanssa muitakin digimarkkinoinnin toimenpiteitä tukemaan sisältöyhteistyötämme.

Olen myös tuikannut tulille yhteistyökumppanin somemainoksen samalla kun julkaisen yhteistyösisältöjä omilla kanavillani. Siinähän se menee samalla ja mitä syvempi yhteistyö on, sitä parempia tuloksetkin usein ovat. Kokonaisvaltaisena digimarkkinoinnin kumppanina toimiminen on klisee, mutta tässä kohtaa erittäin pätevä sellainen.