Get SoMe Helpin vuosi 2020

  • tehnyt

Että sellaisen vuoden sain sitten ensimmäiselle kokonaiselle kalenterivuodelleni yrittäjänä. Ei ollut helpoin mahdollinen vuosi ei, mutta toisaalta oikein hyvä vuosi kuitenkin. Niin hyvä jopa, että uskalsin hypätä heinäkuussa korona-aaltojen suvantovaiheessa sivutoimisesta päätoimiseen yrittäjyyteen. Uskon edelleen, että hyvä tästä tulee.

Kevät oli hiljainen, mutta toisaalta myös työaikaa oli vähän lasten ollessa pois päiväkotihoidosta. Panostin hiljaisina kevätkuukausina opiskeluun ja perusasioiden hiomiseen. Mietin ja suunnittelin, päivitin osaamistani ja kirkastin brändiäni. Halusin kääriä hihat valmiiksi sitten kun maailmantilanne taas normalisoituu ja työt alkaa rullata. Olen iloinen että pohja tuli hiottua kuntoon, sillä normaalissa tilanteessa ilman koronaa se olisi saattanut jäädä muun jalkoihin, mikä ei ole pitkällä tähtäimellä hyväksi.

Maailmantilannehan ei ole normaali vieläkään, mutta työtilanteeni ja uskoakseni myös monen muun työtilanne on normalisoitunut. Get SoMe Helpin vuoden hittejä ovat olleet kokonaisvaltaisten someyhteistöiden ja digimarkkinointiprojektien lisäksi yksittäisistä palveluista ainakin hakusanamainokset ja maksetut tarkkaan kohdennetut somemainokset. Vahvuuksiani ovat olleet kokonaiskuvan näkeminen, suunnitelmallisuus ja visuaalisesti toimivat sisällöt.

Pyrin myös ottamaan jokaisen asiakkaan vastaan yksilönä ja hänen toiveitaan kuunnellen. Aloitan ikään kuin alusta jokaisen kanssa, sillä kaikkien tarpeet, toiveet ja tavat toimia ovat erilaisia. En halua sopeuttaa asiakkaitani toimimaan minun tavallani vaan kuuntelen mitä kukin asiakas haluaa ja mukaudun itse siihen. Tavoitteenani on, että yhteistyö on kumppaneilleni mahdollisimman mutkatonta ja mukavaa.

Some- ja markkinointipalvelujen lisäksi nautin myös sisällöntuotannosta. Somekuvien tuottamisessa olen kehittynyt kenties eniten. Pidän siitä kun saan tutustua brändien visuaaliseen ilmeeseen ja auttaa luomaan sellaista. Sen jälkeen on helppo luoda kunkin brändin näköistä kuvasisältöä someen ja muuhun markkinointiin.

Olen saanut myös kirjoittaa tänä vuonna enemmän, mutta kaipaisin vielä hieman lisää kirjoitushommia muun työn vastapainoksi. Rakastan kirjoittamista ja koen sen vahvuudekseni. Pidän muutenkin siitä, että työpalettiini kuuluu monenlaista. On sisällöntuotantoa, sosiaalista mediaa ja digimarkkinointia Get SoMe Helpin nimissä. On myös matkailuun ja ruokaan liittyviä sisältöjä ja yhteistyökuvioita Tasty Travelissimossa.

En malta olla jo suunnittelematta ensi vuoden kuvioita, vaikka totuushan on se, että maailmantila on yhä epävarma. Etenkin matkailusisältöjä Tasty Travelissimoon on turha vielä kovin pitkälle pohtia, vaikka haaveillahan voi aina eikä sitä edes voi estää jos on tällainen kroonista matkakuumetta poteva seikkailija.

Yksi reissu on onneksi jo kalenterissa alkuvuodelle, sillä Lomatestaaja-pestiäni on jäljellä vielä yhden kylpylähotellin verran. Lomatestaaja-kampanja on muuten mainio esimerkki toimivasta, erottuvasta ja kiitellystä vaikuttajayhteistyöstä. Tässä kampanjassa olen pöydän toisella puolella somevaikuttajana, mutta organisoin vastaavanlaisia somevaikuttajakampanjoita myös asiakkailleni.

Get SoMe Helpillä on jo joitakin toimeksiantoja ensi vuodelle, mutta alkuvuoden kalenteriinkin mahtuu vielä muutama asiakas. Jos sulla on tarvetta apukäsille liittyen sosiaaliseen mediaan, sisällöntuotantoon, vaikuttajamarkkinointiin tai digimarkkinoinnin ratkaisuihin niin tiedät keneen ottaa yhteyttä.

Tunnelmallista loppuvuotta 2020 ja raikkaita tuulia vuodelle 2021!

martina@getsomehelp.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *